W 1984 roku niewielka grupa wspinaczy pochodząca z najbardziej płaskiego kontynentu – Australii - dokonała śmiałego wejścia na Mount Everest, wytyczając nową drogę od strony północnej bez tlenu oraz pomocy Szerpów. Sześć lat później Tim Macartney-Snape zdecydował się na powrót na Mount Everest po tym jak zdał sobie sprawę, że ani on ani żadna inna osoba, która zdobyła szczyt nie zrobiła tego z poziomu morza – oznaczałoby to pokonanie 8,848 m.
Wiosną 1990 roku Tim Macartney-Snape wyruszył na piechotę wzdłuż całej doliny Gangesu, w kierunku odległych Himalajów.
Cztery miesiące później, rozpoczynając wspinaczkę z Base Camp pod Mount Everest, bez pomocy tlenu postawił stopę na najwyższym punkcie na Ziemi. Wyprawa Tima otrzymała nazwę "Sea To Summit".
Po powrocie do Australii Tim Macartney-Snape połączył siły wraz ze swoim towarzyszem owej wspinaczki, guru w dziedzinie projektowania, Rolandem Tysonem tworząc firmę oferującą pomysłowy, dobrze wykonany a jednocześnie przystępny cenowo sprzęt outdoorowy. Firma otrzymała nazwę "Sea To Summit". Obecnie marka Sea To Summit oferuje najbardziej innowacyjne akcesoria turystyczne doceniane przez odbiorców z całego świata.
Sea To Summit z siedzibą w Zachodniej Australii stało się wielokrotnie nagradzaną, globalną marką, której produkty sprzedawane są w ponad 60 krajach. Ogromny wzrost popularności oraz międzynarodowe uznanie umocniło przekonanie, że główne założenie „wyposażyć i inspirować” jest odpowiednim kierunkiem prowadzącym do ciągłego doskonalenia produktów. To inspiruje do projektowania coraz lżejszych, jeszcze lepszych oraz bardziej wydajnych akcesoriów dla entuzjastów spędzania czasu na świeżym powietrzu.